Blogi

Tuotepakkaus korkista


Innovatiivista korkkimateriaalia käytetään pakkaussuunnittelussa ja muussa. Tästä sai alkunsa tämän kestävän pakkaussuunnittelun ihanteellisen materiaalin tarina. Korkkimateriaalit tulevat pääasiassa Välimeren alueelta. Korkkitammi, josta korkki saadaan, on kotoisin Lounais-Euroopasta ja Luoteis-Afrikasta ja on yksi Portugalin yleisimmistä puulajeista.

Portugali tuottaa 61 prosenttia, Espanja lähes 30 prosenttia ja Italia alle 10 prosenttia. Puut eivät vaurioidu korkin louhinnassa. Avattaessa ulompi kerros poistetaan. Uutuksen jälkeen korkkitammi tuottaa yksinkertaisesti uuden kuorikerroksen. Tämä prosessi voidaan toistaa 9 vuoden välein. Aivan kuten keräämme lampaiden villaa, puut korkittuvat ja tuottavat sitä 150 vuotta.


Mikä tekee korkista hämmästyttävän luonnollisen raaka-aineen, joka on ihanteellinen ekologiseen pakkaukseen?

Korkilla on ainutlaatuisia ominaisuuksia ja tekstuureja. Se on luonnollinen kasvikudos – kuin mikroskooppisten solujen pesä, jota ympäröi kaasu ja peitetty polymeerillä ja vahalla. Nämä elementit antavat sille jäykkyyttä, läpäisemättömyyttä ja kimmoisuutta, mikä tekee siitä erinomaisen valinnan kestävään pakkaussuunnitteluun.

Nykyinen tekniikkamme ei ole kyennyt jäljittelemään tätä laboratoriossa. Vain pieni korkinpala, joka on samanlainen kuin sokerikuutio, sisältää noin 60 miljoonaa näitä ilmalla täytettyjä soluja, mikä tekee siitä ainutlaatuisen materiaalin, kuten mikroskooppisen kuplamuovin kerrokset ja kerrokset.


Korkki on erittäin tehokas eristysmateriaali, jolla on erinomaiset iskunvaimennusominaisuudet. Tästä johtuen sillä on erinomainen ominaisuus suojella sisältöä, mikä tekee siitä erittäin sopivan pakkausmateriaalin. Se on tulenkestävä eikä tuota myrkyllisiä kaasuja. Liukumaton pinta voidaan luoda yksinkertaisesti leikkaamalla pinta. Sen suuri joustavuus ja läpäisemättömyys on yksi korkin tunnetuimmista ominaisuuksista.

Korkki ei kuitenkaan ole puuta, koska se on kuollutta kudosta, se on välinpitämätön aineelle, joten makua tai hajua ei vapaudu. Tätä suurta hygieenistä arvoa arvostetaan monilla luovilla aloilla. Korkin käyttö kestävään pakkaussuunnitteluun voi olla ihanteellinen ratkaisu monenlaisille tuotteille.



Korkki on raaka-aine, 100 % uudelleenkäytettävä, 100 % kierrätettävä, 100 % luonnollinen, ympäristöystävällinen vaihtoehto, pakkaussuunnitteluidea, joka erottuu hyllystä. Mahdollisuudet ovat rajattomat, ja mitä emme usein kuule materiaaleista, kierrätysprosessi ei lopu koskaan. Nyt on innovaatioiden aika.

Alkuperäisestä korkista viinipulloihin, voimme nyt nähdä käytetyt korkkipakkaukset Pullosuunnittelu, elintarvikepakkaukset, viinimerkinnät, kosmeettiset pakkaukset ja paljon muuta. Maailmassa, jossa ympäristöystävällisten pakkausratkaisujen kysyntä kasvaa, tämä monipuolinen materiaali on täydellinen vaihtoehto. Puhtaasti luonnonmateriaalista korkista valmistettu pakkaus lähettää myös vahvan viestin kohderyhmälle.


Korkista tehdään nyt ainutlaatuisia malleja huonekaluista astioihin ja valaisimiin. Korkille on lukemattomia käyttötarkoituksia. Korkkimateriaali saattaa olla epätavallinen lähestymistapa, mutta se on 100 % ympäristöystävällinen. Se tarjoaa luovan vapauden tuotesuunnittelijoille, pakkaussuunnittelijoille ja innovoijille yleensä. Voit käyttää tätä materiaalia elintarvikepakkauksiin, viinietiketeihin tai laatikoihin. Tästä huolimatta se herättää helposti asiakkaiden huomion.

Kuorma-auton lämmitys korkilla


Korkki on kestävä, hengittävä, hyönteisten kestävä, palonkestävä, homeenkestävä ja uusiutuva luonnonvara. Miksei siis myös ajoneuvojen eristeenä? Saksalainen pariskunta esitti itselleen saman kysymyksen 3 vuotta sitten ja päätti toteuttaa ideansa. Hän kuvaili koko prosessia blogissaan https://nebendemweg.de/.

Korkkia käytettiin eristemateriaalina ensin historiallisissa laivojen puurungoissa. Aiemmin korkkimateriaalia käytettiin matkailuautoissa ja pakettiautoissa, mutta se ei ollut tärkein eristemateriaali, joten idea saksalaisesta pariskunnasta on suunnannäyttäjä. He käyttivät kontaktiliimaa saadakseen korkin kestämään kaiken ajoneuvon tärinän.

Kuorma-auton lattian korkkilevyt kestävät jopa kävelyä likaisilla kengillä useiden maalikerrosten jälkeen. Korkkieristys pysyy hengittävänä, joten lämpökondensaatioriskiä ei ole.

Korkin lämmönjohtavuus oli ratkaiseva oikean korkkityypin valinnassa. Vaihteesta riippuen se on 0,04 – 0,06 W / (m • K). Tämä yksikkö tarkoittaa wattia metriä kohti ja kelviniä. Pienempi arvo tarkoittaa siten huonompaa lämmönjohtavuutta ja siten parempaa eristystä. Vähintään 20 mm paksuisia muoveja käytetään eristeenä tutkimusajoneuvojen rakentamisessa.


Korkki on kestävä, hengittävä, hyönteisten kestävä, palonkestävä, homeenkestävä ja uusiutuva luonnonvara. Miksei siis myös ajoneuvojen eristeenä? Saksalainen pariskunta esitti itselleen saman kysymyksen 3 vuotta sitten ja päätti toteuttaa ideansa. Hän kuvaili koko prosessia blogissaan https://nebendemweg.de/.

Korkkia käytettiin eristemateriaalina ensin historiallisissa laivojen puurungoissa. Aiemmin korkkimateriaalia käytettiin matkailuautoissa ja pakettiautoissa, mutta se ei ollut tärkein eristemateriaali, joten idea saksalaisesta pariskunnasta on suunnannäyttäjä. He käyttivät kontaktiliimaa saadakseen korkin kestämään kaiken ajoneuvon tärinän.

Kuorma-auton lattian korkkilevyt kestävät jopa kävelyä likaisilla kengillä useiden maalikerrosten jälkeen. Korkkieristys pysyy hengittävänä, joten lämpökondensaatioriskiä ei ole.

Korkin lämmönjohtavuus oli ratkaiseva oikean korkkityypin valinnassa. Vaihteesta riippuen se on 0,04 – 0,06 W / (m • K). Tämä yksikkö tarkoittaa wattia metriä kohti ja kelviniä. Pienempi arvo tarkoittaa siten huonompaa lämmönjohtavuutta ja siten parempaa eristystä. Vähintään 20 mm paksuisia muoveja käytetään eristeenä tutkimusajoneuvojen rakentamisessa.


Kuten korkkia asetettaessa lattiapäällysteeksi, juuri liimattuja paneeleja on silti lyötävä valkoisella kumivasaralla (mustat lehdet tahrat). Kontaktiliimoilla tartuntavoima ei ole sitä suurempi mitä enemmän liimaa levitetään, vaan se riippuu paineesta. Tärkeää oli myös sovittaa ja asentaa korkkipaneelit samassa lämpötilassa. Korkin voi maalata, mutta tarvittiin kaksi maalikerrosta ennen kuin väri peitti korkin tasaisesti. Bostik-tiivistetulppaa voidaan käyttää paneelien välisissä liitoksissa. Tämä massa on paljon helpompi murtaa halkeamia.

Muut saksalaiset matkailijat kertovat, että heidän matkallaan Vähä-Aasiaan ei ollut ongelmia korkkieristyksen kanssa. Yli 40 °C:n sisälämpötilasta -11 °C:seen talviretken aikana lämpö tai kylmä ei vahingoita korkkilevyjen kiinnitystä. Erilaiset kohoumat eivät vaikuttaneet kiinnittyneen korkin kestävyyteen. Puhdistuksen kannalta korkkipinnat ovat helppohoitoisia.

Varsinkin seinillä, joissa korkkimaalin alla on vielä maalia, lika oli helppo pyyhkiä pois. Vain silloin, kun lakka levitetään paljaalle korkille, on parempi käyttää kolmea lakkakerrosta kahden sijasta. Eristys suojasi luotettavasti ulkopuolelta tulevalta kylmältä. Käytännössä korkki erottui luvatusti kimmoisuudellaan, home- ja tuholaiskestävyydellä, hyvällä lämmön- ja äänieristyksellä, kestävyydellä ja hyvällä sisäilmalla.


Ainutlaatuinen korkkipalatsi Puolassa


Ainutlaatuinen korkkipalatsi Puolassa

Ainutlaatuinen korkkipalatsi Puolassa. Moja Wolassa (entinen Kuźnica Sośniewska, asutus Ostrówin piirikunnassa, Suur-Puolan voivodikunta Sośnien kunnassa, Sośnien kylän laitamilla, noin 25 km lounaaseen Ostrów Wielkopolskista, Puolassa) on suorautaperustalla oleva puulinna , joka rakennettiin Brunswickin herttualle rakennettiin. Kirjailija: Olesnica Wilhelm Palatsin arkkitehtuuri viittaa sveitsiläiseen tyyliin, mutta ei eroa muista tämän tyyppisistä rakennuksista. Palatsin julkisivut on peitetty Euroopassa ainutlaatuisella korkkitammella. Se on toinen mantereemme kahdesta rakennuksesta, joissa on käytetty niin epätavallista julkisivua. Liikkeestämme löydät myös tämän ainutlaatuisen palatsin korkin.


Ainutlaatuinen korkkipalatsi Puolassa

Ainutlaatuinen korkkipalatsi Puolassa. Palatsi on rakennettu vuonna 1852. Vuosi vuodelta sen tekninen kunto heikkenee ja rakennuksen tulevaisuudesta ollaan huolissaan. Tällaisia ​​palatseja on Euroopassa kuulemma vain kaksi, vaikka kaikissa lähteissä mainitaan vain yksi puolalainen palatsi ja muutama pieni paviljonki, mm. Roman Barbarinissa tai Peacock Islandilla Berliinissä. Joten on suuri todennäköisyys, että puolalainen monumentti on ainutlaatuinen.

Moje Wolan palatsin seiniä peittävä tammen kuori tuotiin erityisesti Portugalista. Englantilaistyylisessä puistossa sijaitsevasta linnasta tulee epätavallisen julkisivun materiaalin ansiosta osa ympäröivää maisemaa, ja kokonaisuus luo hämmästyttävän tunnelman. Alun perin palatsikompleksit kuuluivat Międzybórzille, vuodesta 1886 alkaen ne olivat paroni Daniel von Diergardtin “Minun Wolani” ja vuodesta 1891 hänen leskensä Agnes von Diergardtin omaisuuden keskus.


Ainutlaatuinen korkkipalatsi Puolassa

Sodan jälkeen se kansallistettiin, kuten monet muistomerkit, ja sen puuseinissä toimi Puolan ensimmäinen naisten teknillinen koulu, joka koulutti metsämiehiä. Heidät siirrettiin Stary Sącziin vuonna 1975. Se pysyi valtion metsien hallussa vuoteen 1992 asti, jolloin se siirtyi kunnan omaisuudeksi ja myytiin sitten yksityiselle omistajalle. Linna ja sitä ympäröivä puisto sisältyvät Suur-Puolan voivodikunnan kiinteiden muistomerkkien rekisteriin.

Koska toinen yksityinen omistaja ei voi tehdä arvokkaalle linnalle mitään, kulttuurin ja monumenttien ystävät ovat kokoontuneet pelastaakseen arvokkaan rakennuksen. Voit seurata tämän Facebook-ryhmän työn etenemistä seuraavasta osoitteesta:

Pelastakaamme palatsi My Wolassa.

https://www.facebook.com/ratujmymojawole


Puulämmitteinen takka luonnonkorkkikuorella


Puulämmitteinen takka luonnonkorkkikuorella

Puulämmitteinen takka luonnon korkki kuorella. Natura on palkittu puulämmitteinen takka, jonka on suunnitellut portugalilainen suunnittelustudio Inngage.

Rakenne antaa ainutlaatuisen luonteen korkisen ulkokerroksen ansiosta.

Natura on Fogo Montanhalle suunniteltu puuhella

https://www.inngage.pt/project/natura/

fi on suunniteltu antamaan teollisuustuotteelle luonnollisempi tunnelma. Ajatus käyttää korkkia pääverhousmateriaalina syntyi halusta antaa käyttäjälle kosketuskokemus takasta ja sitä kautta parempi lämmön tunne.


Puulämmitteinen takka luonnonkorkkikuorella

Puulämmitteinen takka luonnonkorkkikuorella. Yksinkertaisen rakentamisen filosofiaa noudattaen kiukaan runko on valmistettu teräksestä ja sen rakenteeseen asetetaan ja kiinnitetään korkkiprofiilit. Nämä profiilit on erotettu teräsrakenteesta estämään korkin tummuminen ajan myötä.

Valmistettu modulaarisista korkkiprofiileista, se muistuttaa vintage-patteria ja samalla tämä materiaali vahvistaa turvallisuutta sallimalla käyttäjien turvallisesti koskettaa ja tuntea puuhellaa, joten tämä laite sopii kaikkiin kodin huoneisiin.


Nature as a research project is over two years old. The relationship between the plug and the combustion chamber has been studied and improved to ensure proper air circulation, ease of installation and at the same time user safety when interacting with the wood stove through rigorous use tests.


Korkkimatto levysoittimiin


Korkkimatto levysoittimiin

Korkkimatto levysoittimiin. Monet eivät sitä tiedä, mutta korkkiaon hyödyllinen materiaali jopa niin kapealla alalla kuin levysoittimien tai tarkemmin sanottuna gramofonimattojen valmistus. Gramofonimatto suojaa levyjä naarmuilta ja parantaa kuuntelumukavuutta. Suosituimmat gramofonimatot ovat enimmäkseen kumi- ja korkkimatot. Korkkimatot ovat yleensä hieman pehmeämpiä äänen suhteen, kun taas kumimatoilla on taipumus vaimentaa toistoa. Jos huoneen ilma on kuivaa, voi olla kustannustehokasta vaihtaa kumi- tai korkkimattoon staattisten vaikutusten minimoimiseksi. Korkkimattoa käytetään usein, koska se vaimentaa moottorin synnyttämää tärinää ja tuottaa vähemmän staattista sähköä kuin huopamatot.


Korkkimatto levysoittimiin

Korkkimatto levysoittimiin. Mielenkiintoinen tosiasia on, että levysoittimet käyttävät mattona myös kumikorkkimateriaalia. Korkki ja kumikorkki toimivat parhaiten metallilevyillä. Jos toimitat levysoittimeesi kumilautasen tai korkkimaton, muista, että sinun on nollattava levysoittimen VTA, koska nämä matot ovat lähes aina paksumpia kuin niiden vuorattu huopamatto.


Korkkimatot näyttävät olevan äänen suhteen hieman pehmeämpiä. Korkki tekee luultavasti suurimman eron minkä tahansa levymaton soundissa. Tämä tyypillisesti edullinen vaihtoehto on loistava luomaan tasainen lautanen lautaskontakti, mikä tekee levyn erottamisesta käytön jälkeen uskomattoman helppoa. Korkkimattojen lisäetu on, että ne ovat suosittu materiaali kaikenlaisten kuvioiden painamiseen. Internet on täynnä ainutlaatuisia välimuistia analogisen äänen ystäville. Ja jos et löydä itse mitään, voit tehdä kuvion itse ja laittaa sen matolle.


Korkki Päällysteinen auto


Pullon korkkeja käytetään todella epätavallisilla alueilla. Yksi näistä, jota on käytetty ainakin useissa paikoissa ympäri maailmaa, on pullonkorkkitulppien käyttö uuden auton “korina”. Ensimmäinen Internetistä löytämämme auto on BMW Isetta. Hänen amerikkalainen ostajansa Daune Sanders vietti lähes vuoden liimatakseen 1 900 liikenneruuhkaa pienen autonsa pinnalle.


Toinen tämäntyyppinen ajoneuvo havaittiin Los Angelesissa, ja sen omistajat kehuivat uudesta hankinnastaan ​​myös verkossa. Kolmas esimerkki, jonka voimme kohdata etsiessämme tietoa samanlaisista ideoista autonomistajista, tulee Ranskasta. Claude Penin, entinen eläkkeellä oleva pyöräilijä ja hienojen viinien ystävä, yhdisti kaksi intohimoaan epätavallisiin teoksiin korkkitulpilla.

Hän on kierrättänyt korkkitulppia viiden vuoden ajan. Aluksi hänen intohimonsa oli polkupyörien korkkiminen, mutta kun ystävä antoi hänelle lahjaksi käytetyn Renaultin, hän tarttui tilaisuuteen ja ajoneuvo päätyi kokonaan viinikorkkien peittoon. Hänet tunnetaan nimellä “Papa Bouchon” alueella tekemänsä työnsä ansiosta.


Texasissa, tarkemmin Houstonissa, amerikkalainen Jan Elftman peitti autonsa viinikorkeilla 90-luvulla. Hän keräsi korkkeja yliopistopäivien aikana tarjoilijana työskennellessään, ja idea tällaisesta koristeesta syntyi, kun hän meni ystävänsä kanssa Houstonista Artistic Cars Paradeen (https://www.artcarexperience.com/), joka pidettiin. alueella. Hän käytti noin 10 000 auton kattamiseen. Liikenneruuhkat. Mutta kuten taiteilija huomauttaa, kyse ei ollut vain auton tekemisestä mukavammaksi tai turvallisemmaksi. Elftman halusi luoda teoksen, joka yhdistäisi ihmisiä paikoissa, joissa taidetta ei normaalisti välitetä.

Emme ole löytäneet vastaavaa esimerkkiä mistään muualta, mutta se saattaa innostaa sinua rakentamaan auton, josta kukaan ei kulje välinpitämättömästi, tietysti myymälämme korkilla:


Laajennettu korkkiakitara


Laajennettu korkkiakitara

Laajennettu korkkiakitara. Maailman ensimmäisen korkkisähkökitaran suunnitteli Viana do Castelossa suunnittelija João Rodrigues. Tämän kitaran päämateriaalina käytetään paisutettua korkkia, jota käytetään yleensä rakennusten pinnoitteena ja lämmöneristeenä. Loput 25 % tästä ainutlaatuisesta kitarasta on kierrätettyä puuta, jota käytetään olkapäässä ja keskivartalossa, mikä tekee instrumentista kevyemmän ja vihreämmän.


Laajennettu korkkiakitara

Laajennettu korkkiakitara. “Kun aloitin projektin, etsin netistä, enkä löytänyt mistään päin maailmaa, että kukaan olisi rakentanut korkkikitaran. Portugalissa oli yksi, mutta se oli kyseenalaista. Luonnonkorkki“, kertoo Jose Rodrigues. Kesti kaksi. vuotta rakentaa kitara. Se syntyi osana hänen pro gradu -työtä. Ensimmäisen vuoden taiteilija teki akateemista tutkimusta ja seuraavana suunniteltiin ja valmistettiin instrumenttia, jonka massa koostuu 75 % paisuneesta korkista. Projekti alkoi vuonna 2019 Joao Rodriguesin ja hänen kollegansa lanseeraama tuotemerkki Mai’Land Guitars -yhtiö tarjoaa jo 1000 eurolla tällaista kitaraa sekä useita laajennettuja korkkikoteloita.


Mai’Land Guitars -kitaran esitteli virallisesti Alto Minho 12.11.2019 Viana do Castelon kulttuurikeskuksessa pidetyssä konsertissa osana pääkaupungissa pidettävän 8. National Meeting of Design Students (ENED) ohjelmaa. vuoden teemalla “Design, teollisuus ja käsityö”.

Kaikissa Joãon luomissa tuotteissa on tyylikäs muotoilu, minimaalinen viimeistely, vahva portugalilainen piirre ja niissä on käytetty korkkia. Tällä hetkellä suunnittelija/muusikko kehittää jo uutta kitaraa ja samalla parantaa tämän kauniin ensimmäisen mallin laatua. Toinen uutuus vuonna 2020 oli luonnonkorkkilevyistä (90 %) ja puusta valmistettu soittimen kotelo, joka antaa kiinteän ja kevyen rakenteen. Kaikki kitaran tai kotelon puu on kierrätettyä.


Spray korkki – sovellus


Spray korkki - sovellus

Spray korkki – sovellus. Rakentamisen tieteen edistyessä pyrimme käyttämään uusinta teknologiaa löytääksemme oikeat ratkaisut. Joskus tämä tekniikka voi sekoittaa vanhoja ja uusia tapoja, eikä sen tarvitse olla myrkyllistä. Ruiskukorkki on erinomainen esimerkki innovatiivisesta ja hyväksi havaitusta ratkaisusta rakennusten ulkoviimeistelyyn, lämmöneristykseen ja vedeneristykseen vanhaa, luonnonmukaista rakennusmateriaalia käyttäen.

Spray-korkki on vaihtoehto maalille tai stukolle 80 % korkkirakeiden ja 20 % vesiohenteisen maalin sekoituksella, jota on saatavana useissa värivaihtoehdoissa. Suihkekorkki näyttää paljon stukkilta. Sen pinta on teksturoitu ja pehmeä kosketukseen. Se on hyvin samanlainen kuin maali, vain tiheämpi. Sitä on niin monessa värissä kuin millä tahansa maalilla, ja voit myös sävyttää sen.

Voit käyttää spraykorkkia lähes kaikilla pinnoilla, jotka maalaat perinteisellä maalilla. Voit suihkuttaa sitä suoraan kotisi kaikenlaisille ulkoseinille. Korkkirakenne luo myös mukavan liukumattoman pinnan, joten se sopii täydellisesti terasseille ja kävelyteille. Korkki ei ole niin kuuma kosketuksessa kuin muuraus ja kivi, joten se sopii ihanteellisesti uima-allasterasseihin. Vaihtoehtona ruiskuvaahdolle voit käyttää myös sisäseinien syvennyksissä olevaa ruiskutulppaa ilma-aukkojen tiivistämiseen.

Toisin kuin umpisoluinen vaahto, spraykorkki on hengittävää ja päästää vesihöyryn läpi, jolloin se kuivuu nopeammin. Tällä levitysmenetelmällä voidaan myös suojata puuseiniä homeelta ja lahoamiselta toimimalla puuta suojaavana sideaineena. Ruiskukorkkia voidaan levittää myös suoraan sisäseinille, jos pidät tästä sisustustyylistä.


Spray korkki - sovellus

Spray korkki – sovellus. Korkki on erittäin uusiutuva luonnonvara, joka yleensä hankitaan liittovaltion suojelluista metsistä, jotka on sertifioitu Forest Stewardship Councilin – Forest Stewardship Councilin (FSC) Portugalissa. Puunkuorta korjataan yhdeksän vuoden välein 150-250 vuoden ajan. Korkin kerääminen ei vahingoita puita. Lisäksi ruiskukorkissa käytetyt rakeet ovat tyypillisesti korkkitulppateollisuuden jätesivutuotetta.

Ruiskukorkki on seos 80 % korkkirakeita ja 20 % vesiohenteista maalia, joka levitetään ruiskulla ja paineilmalla. Koska spraykorkki sisältää 80 % korkkia, se vähentää mikromuovien vapautumista maalin hajoamisesta. Vertaa tätä muihin elastomeerimaaleihin, joissa sen sijaan on enemmän synteettisiä yhdisteitä.

Ruiskukorkki sulkee aukot ja ilmavuodot erittäin hyvin, ja tiivis rakennus on iso askel kohti lämpötehokasta rakennusta. Ruiskukorkkia voidaan levittää mille tahansa asianmukaisesti valmistetulle pinnalle – stukki, teräs, alumiini, puu, tiili, vinyyli, vyöruusu ja muut. Voit käyttää sitä monilla erilaisilla pinnoilla.


Saostumat ja pöly tarttuvat harvoin korkin pintaan, ja kun niitä ilmaantuu, pinta voidaan pestä pois. Kymmenen vuoden kuluttua pinta saattaa haalistua auringossa kuten mikä tahansa maali, ja se on ehkä levitettävä uudelleen. Suihkekorkilla on näennäisesti loputtomia etuja. Se on uusiutuva raaka-aine ja rakennusmateriaali, joten se on houkutteleva valinta monenlaisiin sovelluksiin. Sitä käytetään monissa sovelluksissa, koska se tarttuu puuhun, metalliin, muoviin ja betoniin ja sitä käytetään sekä rakennusten sisällä että ulkopuolella. Toimii kaikissa ilmasto-olosuhteissa; Se kestää UV-säteitä, sääolosuhteita ja rakeita, korkeita ja matalia lämpötiloja, hankausta, sieniä ja hometta.

Se on jopa tulenkestävä, täyttää eurooppalaisen E-luokan, eikä päästä myrkyllisiä höyryjä kyteessä. Korkki voi lisätä rakennuksen ulkopinnan palonkestävyyttä tulelle alttiilla alueilla. Ruiskukorkki edistää rakennusrakenteen lämmöneristystä, tiivistää rakennuksen ilmaraot ja vaimentaa ääntä. Ruiskukorkin lisääminen rakennuksen ulkopuolelle on yksinkertainen tapa yksinkertaisesti eristää olemassa oleva valmis rakenne. Suihkekorkki hylkii vettä (vaikeuttaa muurauksen imeytymistä) samalla kun se pysyy hengittävänä, jolloin höyry pääsee tunkeutumaan. Jos seinät ovat kuluneet, voit levittää niihin spraykorkkia, mikä säästää työtä ja kustannuksia sekä vähentää rakennusjätteen määrää. Se ei halkeile ja on joustavampi kuin maali ja stukko. Se on hypoallergeeninen ja itsepuhdistuva, koska sedimentti ja pöly eivät tartu helposti sen pintaan.


Lambourde eristyslevy


LAMBOURDÉ on nopea levitysjärjestelmä, joka on suunniteltu matalapaksuiseen eristykseen ja rakennusten saneeraukseen. Sitä käytetään mekaaniseen kiinnitykseen lattiaan tai seinään, mikä tarjoaa täydellisen lämpö- ja äänieristyksen puu- tai kipsilevypinnan alle. Materiaali on 100 % luonnollista. Sillä on vertaansa vailla olevat lämpö- ja akustiset ominaisuudet. Materiaali on helppo asentaa uppoasennettavien säleiden ansiosta ja se tarjoaa mekaanista vakautta.


Se toimii erittäin laajalla lämpötila-alueella -180 ° C – 120 ° C. Erittäin korkeissa lämpötiloissa se ei eritä myrkyllisiä aineita, kuten hiilidioksidia. Tuotteen kokonaistiheys on noin 110 kg/m3. Paloluokka on merkitty E-kirjaimella eurooppalaisessa spesifikaatiossa. Äänen absorptiokapasiteetti voi olla jopa 59 dB tätä tuotetta käytettäessä. Portugalilaisen ratkaisun ansiosta korkkiin upotetut nauhat mahdollistavat sekä kipsi- että OSB-levyjen asennuksen.


Se toimii erittäin laajalla lämpötila-alueella -180 ° C – 120 ° C. Erittäin korkeissa lämpötiloissa se ei eritä myrkyllisiä aineita, kuten hiilidioksidia. Tuotteen kokonaistiheys on noin 110 kg/m3. Paloluokka on merkitty E-kirjaimella eurooppalaisessa spesifikaatiossa. Äänen absorptiokapasiteetti voi olla jopa 59 dB tätä tuotetta käytettäessä. Portugalilaisen ratkaisun ansiosta korkkiin upotetut nauhat mahdollistavat sekä kipsi- että OSB-levyjen asennuksen.


Korkin värähtelyn vaimennus teollisuudessa ja rakentamisessa


Korkin värähtelyn vaimennus teollisuudessa ja rakentamisessa

Korkissaon erityinen tärinää eristävä materiaali, jossa yhdistyvät suorituskyky ja ympäristönäkökohdat. Infrastruktuurin kehittymisen ja kaupungistumisen myötä laadukkaan akustisen ympäristön merkitys ihmisten hyvinvoinnille kasvaa.

Ihmiset ympäri maailmaa ovat tietoisempia akustiikan vaikutuksista heidän jokapäiväiseen elämäänsä ja odottavat laadukkaampaa akustista kokemusta.

Toisaalta kestävän kehityksen, kierrätyksen ja kiertotalouden trendit edellyttävät entistä vahvempaa panostusta jätteen minimoimiseen ja ympäristön saastumiseen. Korkkipohjaiset äänen- ja tärinäneristysratkaisut edistyvät vastaamaan näihin kolmeen kiireelliseen tarpeeseen.


Vaikka korkilla on suurempi häviökerroin kuin kumilla – mikä on olennaista vaimennustoiminnalle ja siten energian hajauttamiselle – tärinää vaimentavat kumit ovat eristäviä ja tarjoavat hyvin vähän vaimennusta.

Kahden materiaalin yhdistelmä korkki-kumikomposiittina tarjoaa lisäominaisuuksia tärinää eristävänä materiaalina. Mikään materiaali ei yhdistä prosessin suorituskykyä ja käsittelyä niin täydellisyyteen ja monipuolisuuteen, mikä lisää mekaanisten ja lämpövaikutusten kestävyyttä sekä kemiallista yhteensopivuutta tuotteissa, jotka on helppo leikata ja muotoilla loppukäyttöä varten.


Korkin epätavallisia ominaisuuksia testataan parhaillaan suurnopeusjunissa. Erikoiskorkkilattiat kevyen komposiittirakenteen muodossa löytyvät yhä useammin matkustajavaunujen sisälattioista. Molemmilla puolilla on alumiiniseoskuoret.

Kuten kaikkien liikkumismallien kohdalla, rautatievaunujen painon vähentäminen on ratkaisevan tärkeää energiankulutuksen kannalta. Vaatimuksilla, kuten LVI-järjestelmien (lämmitys, ilmanvaihto, ilmastointi) sisällyttäminen, melun vähentäminen, parempi lämmöneristys, suunnittelun monipuolisuus ja törmäysrakenteiden turvallisuusmääräykset, on yleensä yhteinen nimittäjä: painonnousu. Korkkikomposiitit auttavat vähentämään sitä.


Tilaa Korkkinäytteitä